شرایط فروش وانت نیسان ارتقاء یافته نحوه تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ + جزئیات پیش بینی قیمت طلا و سکه سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ پیش بینی قیمت دلار سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ زمان واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در آبان ۱۴۰۴ قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ هشدار مهم به خانوارها/ فرصت استفاده از اعتبار کالابرگ رو به پایان است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رسماً تصویب شد/ وعده افزایش حقوق بازنشستگی تا ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۵ قیمت گوشت قرمز امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ + جدول قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ قیمت طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ مدیرعامل ایران ایر تغییر کرد/ «طاهر عبدالحی» مدیرعامل جدید ایران ایر شد نتایج قرعه‌کشی سایپا اعلام شد هشدار پزشکیان به خودروسازان؛ یکسال فرصت دارید خودرو‌ها را بهینه کنید در غیر این صورت هیچ ارزی دریافت نمی‌کنید و اجازه تولید نخواهید داشت مبلغ عیدی ۱۴۰۵ کارمندان و کارگران

کمبود سوخت کم سولفور معضل اصلی کشتیرانی

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از عرضه سوخت کم سولفور از سوی وزارت نفت در بورس انرژی انتقاد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 17
کد خبر: ۳۶۲۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا مدرس خیابانی امروز دوشنبه ۲۸ بهمن در همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۷ هزار نفر نیرو و ۱۳۰ فروند شناور دارد که ظرفیت ما نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته اما میزان حمل کالا تنها یک درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه این ۱۳۰ فروند ظرفیت حمل ۱۷۵ هزار TEU کانتینر و ۵.۳ میلیون تن فله را دارند، افزود: شرکت کشتیرانی در حوزه کانتینری، فله، کالای عمومی و دریای خزر فعال است و قرار است فعالیت ما در دریای خزر افزایش یابد.

 

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: توافقنامه واگذاری تعمیرات شناورهای بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به شرکت ایزوایکو در سال جاری منوط به ارائه قیمت به صورت ریالی و رقابتی به امضا رسانده ایم همچنین با این شرکت توافقنامه ساخت دو فروند کشتی تجاری سی هزار تنی را امضا رسانده ایم.

 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما تولید سوخت کم سولفور است که ماهانه چهل هزار تن نیاز داریم ولی در دو ماه گذشته وزارت نفت به ما سی هزار تن از این نوع سوخت داد و ۵۰ هزار تن دیگر را از مبادی دیگر تهیه کرده ایم.

 

به گفته مدرس خیابانی حمل سوخت کم سولفور از پالایشگاه نفت شازند به بنادر جنوبی هزینه بالایی دارد هر چند شرکت راه آهن حمل بخشی از آن بر عهده گرفته و بخشی از آن را به صورت جاده‌ای حمل کرده ایم.

 

وی ادامه داد: اخیراً وزارت نفت اعلام کرده قرار است سوخت کم سولفور را از سوی بورس انرژی واگذار کند که این اتفاق ما را دچار مشکل می‌کند لذا از وزرای راه و نفت می‌خواهیم در واگذاری سوخت کم سولفور به بورس انرژی، ناوگان کشتیرانی و نفتکش را مستثنی کنند.

 

وی همچنین با اشاره به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید ملی گفت: این حمایت به بخش خدمات خصوصاً خدمات حمل و نقل با مکانیزم تعرفه‌ای و با محوریت ناوگان ملی تسری داده شود و از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم تعرفه‌های حمل و نقل کالا را کاهش دهد.

 

مدرس خیابانی با بیان اینکه بخش مسافری شرکت کشتیرانی از استانداردهای بالاتری نسبت به سایر ناوگان مسافری برخوردار است، گفت: با این حال یارانه سوخت شناور مسافری به ناوگان کشتیرانی تعلق نمی‌گیرد و با توجه به اینکه مایل به قطع ارائه خدمات مسافری به مردم استان‌های جنوبی نیستیم لذا از وزیر راه می‌خواهیم تا سوخت بخش مسافری کشتیرانی که سالانه هشت هزار تن است مشمول سوخت یارانه ای کند.

 

منبع: مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار